Wie is Robert van het Goor?

Robert van het Goor_waves

Wie is Robert van het Goor?

 

Maak kennis met de persoon achter deze website, Robert van het Goor. Beschouw dit bericht als een soort carrièregerichte Wikipediapagina, zodat je weet wat mijn achtergrond en Opleidingen zijn. Laat ik bij dat laatstgenoemde beginnen.

Opleidingen

Na de middelbare school koos ik de creatieve sector als mijn speeltuin. Op de cibap vakschool  voelde ik op mijn plaats en koos als stroming Grafisch vormgeving. Ik kon genieten van mooie posters, die soms meer op een kunstwerk leken. Maar in het laatste jaar begon er iets aan mij te knagen. Als ontwerpers onder elkaars zijn en een design beoordelen, is dit vaak beredeneert vanuit de esthetiek. Ze vergeten soms dat visuele vormgeving draait om het overdragen van een boodschap. Hoe communiceer je de boodschap? Hoe effectief is je ontwerp?

Na het cibap besloot ik meer verdieping te zoeken in het overdragen van die boodschap. De opleiding die daar inzichten in zal geven was ook in Zwolle te vinden; Communicatie aan de Hogeschool Windesheim. Op Windesheim verschoof mijn focus langzaam richting online communicatie. Na de minor Concept en Creatie, waar in ik samenwerking met ICT’ers een game ontworpen heb, volgde een stage bij Benegas in Putten. Ik veelal verrichte online marketing communicatie werkzaamheden. Denk aan het schrijven van webteksten, websitecontent creëren, social media en marktonderzoek. Na deze stage wist ik het zeker, ik ga voor online.  Een minor online communicatie volgde. Daar voelde ik mij als een vis in het water. Ik leerde daar wat ik altijd al mijn interesse wekte:

  • zoekmachineoptimalisatie: SEO;
  • Adverteren met Google Adwords;
  • conversieoptimalisatie (CRO);
  • Google Analytics.

Tijdens deze minor kreeg ik de kans om voor opdrachtgevers te werken. Rond deze tijd besloot ik ook om opdrachten buiten school aan te nemen.

UX: een methode die werkt!

Mijn eindwerkstuk gaat over user experience in ontwerp. Bij UX draait alles om het volgende. Hoe lever je de gebruiker een betekenisvolle en aangename ervaring met ons product? Door kennis op te doen en te leren over gedrag, verbeter op iteratieve wijze een ontwerp. Ohja, en natuurlijk testen. Veel testen. Het eindproduct is (in mijn situatie) een platform waar gebruikers moeiteloos, zonder obstakels hun weg weten te vinden. Geïnteresseerd in dit onderwerp? Lees mijn eindwerkstuk hier.

 

Vragen of opmerkingen over deze onderwerpen? Stuur mij dan een berichtje via deze pagina.